Hur i hela friden ska vi marknadsföra oss just nu?

Det är en fråga som jag tror många företagare ställer sig idag. Många har mässor och tillfällen där många människor samlas som enda försäljningstillfälle. Nu kan vi bara samlas max 4 personer på allmänna tillställningar och hela det försäljningstillfället går då med andra ord till spillo. Jag vet att det går att ordna sådana här träffar digitalt, men som vi ser det så får vi långt ifrån ut samma resultat som vi brukar få och känner oss på så vis inte särskilt motiverade att ta oss framåt.

Broschyrer till alla

Men så kläckte vår marknadsansvarig den bra idén att börja trycka upp lite broschyrer. Detta har vi jobbat med länge men har liksom ersatt broschyrerna med mässtillfällen. Nu får vi helt enkelt tänka om och tänka tillbaka. I och med att vi inte kan vara på mässor så får vi berätta mer om våra tjänster och produkter på papper som folk (på distans) kan se och läsa mer om.

Man kan på broschyren berätta mer om vad man sysslar med och man kan dessutom dela ut dem till folk på stan. På så vis blir det givetvis inte samma interaktion som på en mässa men man når åtminstone ut till folk som rör sig i rätt kretsar. Man ska vara noga med budskapet och tänka igenom layouyten ordentligt innan man trycker den. På så vis ser man till att lägga ner tid på texten för att få till intressant och fängslande broschyrer som helt enkelt fångar folks intresse.

Vi vet om att det inte är samma resultat som efter en fullspäckad mässhelg, men vi kan åtminstone jobba mot en ljusare framtid där vi förhoppningsvis inom kort får träffa mycket folk igen och se till att vi sprider vår verksamhet vidare.